Unihorn verzorgt de civiele engineering van de werkterreinen voor het Wintrack-project voor Switch (combinatie Mobilis |TBI – Strukton Civiel)
De energievoorziening in Europa en Nederland verduurzaamt. De hoeveelheid duurzaam opgewekte stroom groeit en daarmee de fluctuaties in het net. TenneT wil daarom op meerdere locaties in Nederland een nieuwe 380 kV hoogspanningsverbinding bouwen. Deze Wintrack-projecten dragen bij aan de betrouwbaarheid van het (Europese) elektriciteitsnet zodat meer duurzaam opgewekte energie kan worden getransporteerd en vraag en aanbod over een groter gebied in balans kunnen worden gebracht. Een lijnverbinding bestaat in essentie uit drie onderdelen: funderingen, pylonen en geleiders.
De werkzaamheden voor de combinatie Switch betreffen het bouwen van de funderingen en alles wat daarmee samenhangt voor de tracés:
• Noordoost, deeltracé 2: Boterdiep tot aan station EOS in de Eemshaven
• Zuidwestwest, deeltracé 2: Kapelle tot aan 380 kV station Rilland
Alle voor de uitvoering benodigde engineering van de bouwwegen, werkterreinen en maatvoering wordt door onszelf uitgevoerd.
In opdracht van de combinatie verzorgt Unihorn voor alle mastlocaties de volgende werkzaamheden.
Verhardingen
• nulopname wegen
De werkzaamheden zijn gestart begin 2020 en lopen naar verwachting door tot eind 2022.
Impressie van de werkzaamheden en het project.
Bouwterrein Wintrack
Impressie van de werkzaamheden en het project.
Trace Noordoost Wintrack
Impressie van de werkzaamheden en het project.
Geodetische ondersteuning
Impressie van de werkzaamheden en het project.
Mast Wintrack
Impressie van de werkzaamheden en het project.
Trace Zuidwest Wintrack
Impressie van de werkzaamheden en het project.
Controlemeting mastfundering
Impressie van de werkzaamheden en het project.
Inhijsen wapening voor mastfundering
Bekijk onze informatiepagina over Geodata & Monitoring,
Ga naar expertisepagina Geodata & Monitoring